Realitní krize je nevyhnutelná

Realitní krize je nevyhnutelná

Když něco nějakou dobu trvá, zvykneme si na to. A změna potom bolí. Velmi. Před 10ti lety přišla zatím ta poslední realitní, chcete-li ekonomická krize. Do té doby jsme měli dojem, že růst cen nemovitostí je vlastně samozřejmost.

Jak se na krizi připravit?

Už Warren Buffett řekl, že krize je příležitost.

Uvažujete o prodeji nemovitosti? Tak právě teď je nejlepší doba na prodej za posledních 10 let. Možná ještě ceny porostou, ale možná také ne. Až se zase ceny propadnou dolů i o desítky procent, pak bude pozdě prodávat. Tou dobou bude zase lepší kupovat.

A kdy přesně přijde ta krize?

Většina z nás má pocit, že krize už byla a že už bude jenom dobře. To si ale mysleli i v jiných státech:


1998 Rusko bylo tak zadlužené, že devalvovalo národní měnu.
1997 Thajsko na tom bylo tak špatně, že jejich měnu nahradil dolar.
1992 Británie vykrvácela částkou 3,5 miliardy liber.
1990 Japonsko a jejich nemovitostí krize, ceny padly o 50 %.

1989 USA Američané si špatně půjčovali a způsobili škodu 88 miliard dolarů. Něco podobného zvládli zopakovat ani ne za 10 let.

V roce 2008 ovlivnila krize v USA celý svět. Téměř třicet států zaznamenalo propad cen nemovitostí. Některé státy to bolelo opravdu hodně. Vzpomeňte si na Řecko.

Všechny tyto události zahýbali s cenami nemovitostí. Více či méně, ale vždy směrem dolů.

Není tedy otázka, zda krize – propad cen přijde, nebo nepřijde, je pouze otázka kdy to přijde.

A kdy tedy krize přijde? Podle realitního experta Tomáše Kučery to můžeme skutečně jen odhadovat. Prý se začne „něco dít“ kolem roku 2022. A to už je velmi brzy. 

Karel Hrubý
Autor: Karel Hrubý

V realitách pracuji již více než dvě desetiletí. Vím, že se vždy u každého obchodního případu jedná o důležitý životní krok mého klienta a proto se snažím, aby byla moje práce vždy odvedena na té nejlepší špičkové úrovni.

S klienty vždy hovořím o jejich plánech a snech, snažím se pomoci najít to nejlepší řešení.

Každou svěřenou nemovitost připravuji na profesionální nafocení (tak zvaný Home Staging), v případě prodejů, nechávám vyrobit i 3D virtuální prohlídky.

Samozřejmostí mé práce je propagace nemovitosti na nejnavštěvovanějších inzertních serverech, sociálních sítích i oslovení velkého množství investorů, se kterými dlouhodobě spolupracuji.

Svým klientům zasílám pravidelný týdenní report, aby byli vždy informováni o množství zájemců, případně v jaké fázi se prodej jejich nemovitosti právě nachází.

Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu u šálku čaje či kávy.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení